1000250511 |
Corrandescola Barcelona |
2015-2016 |
Seminari. Educació Primària |
|
|
|
15/10/2015 - 25/11/2015 (30 hores) de 16:00h a 19:00h |
|
Lloc per determinar |
|
(Catalunya)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Consorci d'Educació de Barcelona
|
| |
|
La Violeta de Gràcia, Maspons 6-8) |
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació de glosa (cançó improvisada) encaminada a desenvolupar un treball amb l’alumnat del centre.
Les sessions són eminentment pràctiques i vivencials i no es requereixen coneixements musicals o lingüístics especialitzats per part dels assistents.
La transmissió dels coneixements serà il•lustrada a partir d’experiències pràctiques realitzades a les escoles.
|
| |
Objectius |
-Comprendre les principals característiques del fenomen de la glosa a Catalunya.
-Conèixer quines habilitats implica comunicar-se mitjançant la improvisació de textos sobre una tonada tradicional.
-Adquirir criteris i recursos didàctics de cara a la seva aplicació escolar a Primària.
-Conèixer experiències i projectes educatius al voltant de la cançó improvisada
|
| |
Continguts |
-La cançó improvisada com a activitat comunicativa: context, tipus d'interacció, finalitat i possibilitats.
-Les tonades tradicionals per a improvisar
-Creació i improvisació de textos orals en funció de diferents contextos comunicatius, aprofitant les possibilitats expressives de la música, la llengua i el cos.
-Debat a l'entorn d'experiències didàctiques portades a terme en escoles de Catalunya
-La implementació d’un projecte de glosa a l’escola: característiques, recursos, estratègies i avaluació.
|
| |
Observacions |
Coordinat per Caterina Canyelles Serra amb la participació de Mònica Calaf, Albert Casals, Mireia Mena, Gemma Pla i Jaume Rafecas.
|
| |
Formador/a |
Mònica Calaf /Albert Casals /Mireia Mena/ Gemma Pla /Jaume Rafecas
|
| |
Avaluació |
-Satisfacció en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat
-Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts d ela formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent
-Transferència a la pràctica docent
|
| |
Requisits de certificació |
Per poder acreditar les 15h de formació del curs és necessari assistir almenys a un 80% de les sessions presencials i realitzar el treball autònom d’acord amb el que es pauti.
|
| |
Persones destinatàries |
Seminari restringit al professorat dels centres participants vinculat al projecte “corrandescola”: pendents de determinar.
La formació va destinada a professorat de Primària (prioritàriament de Cicle Superior) de centres ubicats a Barcelona participants al projecte Curandescola. Si hi ha professorat de secundària interessat, es valorarà cada cas i sempre tenint en compte que la prioritat és Primària.
És necessària l’assistència de com a mínim un mestre generalista (o implicat en l'àrea de llengua) i un especialista de música de cada escola ja que el treball proposat es basa en la col•laboració entre generalista i especialista. En cas contrari, cal consultar les possibilitats.
|
| |
E-mail |
lvallve.ceb@gencat.cat
|
| |
|
|