Més informació [ Detall d'activitat

 
1000250511   Corrandescola Barcelona
2015-2016   Seminari. Educació Primària
  
   15/10/2015 - 25/11/2015 (30 hores) de 16:00h a 19:00h
   Lloc per determinar
    (Catalunya) 
  
Format   Presencial
Organització   Consorci d'Educació de Barcelona
  
   La Violeta de Gràcia, Maspons 6-8)
  
Inscripció   10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Formació de glosa (cançó improvisada) encaminada a desenvolupar un treball amb l’alumnat del centre.

Les sessions són eminentment pràctiques i vivencials i no es requereixen coneixements musicals o lingüístics especialitzats per part dels assistents.

La transmissió dels coneixements serà il•lustrada a partir d’experiències pràctiques realitzades a les escoles.
  
Objectius   -Comprendre les principals característiques del fenomen de la glosa a Catalunya.
-Conèixer quines habilitats implica comunicar-se mitjançant la improvisació de textos sobre una tonada tradicional.
-Adquirir criteris i recursos didàctics de cara a la seva aplicació escolar a Primària.
-Conèixer experiències i projectes educatius al voltant de la cançó improvisada
  
Continguts   -La cançó improvisada com a activitat comunicativa: context, tipus d'interacció, finalitat i possibilitats.
-Les tonades tradicionals per a improvisar
-Creació i improvisació de textos orals en funció de diferents contextos comunicatius, aprofitant les possibilitats expressives de la música, la llengua i el cos.
-Debat a l'entorn d'experiències didàctiques portades a terme en escoles de Catalunya
-La implementació d’un projecte de glosa a l’escola: característiques, recursos, estratègies i avaluació.
  
Observacions   Coordinat per Caterina Canyelles Serra amb la participació de Mònica Calaf, Albert Casals, Mireia Mena, Gemma Pla i Jaume Rafecas.
  
Formador/a   Mònica Calaf /Albert Casals /Mireia Mena/ Gemma Pla /Jaume Rafecas
  
Avaluació   -Satisfacció en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat
-Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts d ela formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent
-Transferència a la pràctica docent
  
Requisits de  certificació   Per poder acreditar les 15h de formació del curs és necessari assistir almenys a un 80% de les sessions presencials i realitzar el treball autònom d’acord amb el que es pauti.
  
Persones  destinatàries   Seminari restringit al professorat dels centres participants vinculat al projecte “corrandescola”: pendents de determinar.
La formació va destinada a professorat de Primària (prioritàriament de Cicle Superior) de centres ubicats a Barcelona participants al projecte Curandescola. Si hi ha professorat de secundària interessat, es valorarà cada cas i sempre tenint en compte que la prioritat és Primària.

És necessària l’assistència de com a mínim un mestre generalista (o implicat en l'àrea de llengua) i un especialista de música de cada escola ja que el treball proposat es basa en la col•laboració entre generalista i especialista. En cas contrari, cal consultar les possibilitats.
  
E-mail   lvallve.ceb@gencat.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent